Laden Evenementen

Events

Datacenter Restwarmte & Innovatie Congres 2019

Hét congres ter bevordering van de energietransitie door gebruik van datacenter restwarmte & innovatie.

De Dutch Data Center Association organiseert op 10 oktober 2019 de derde editie van het Datacenter Restwarmte & Innovatie congres. Het congres vindt plaats bij Rockstart te Amsterdam, een start-up accelerator met een specifieke focus op energie. Centraal dit jaar staat het concreet opzetten van business modellen om restwarmte hergebruik te realiseren.

Waarom?
Op een goed concept moet je voortbouwen. In 2017 boden de Nederlandse datacenters hun restwarmte gratis aan en eind vorig jaar werd DC restwarmte geclassificeerd als ‘hernieuwbare energie’. Een onmisbare kans om datacenters een rol te laten spelen in de circulaire economie middels het klimaatakkoord dat op 28 juni is gepresenteerd en de BENG regulering die in 2020 in werking zal treden. Daartoe heeft de warmtemarkt de uitgestoken hand van de datacenter industrie voor het hergebruik van restwarmte aangenomen. Het moment is nu om concreet stappen te maken.

Voor wie?
Het congres heeft als doel om echt stappen te zetten en concreet projecten te initiëren en te versnellen. Het congres brengt rond 300 bezoekers van diverse pluimage bij elkaar, waaronder, datacenters, warmte- en energiebedrijven, engineers en beleidsmakers die betrokken zijn bij warmtenetten (gemeente, provincies gebiedsontwikkelaars, subsidie adviseurs etc.)

Waar?
Rockstart
Rigakade 10, Amsterdam

11.30 – Welkom met lunch in beursruimte
12.30 – Kick-Off door dagvoorzitter Marc Gauw en keynote speaker Andre Faaij
12.55 – Plenaire sessie met Michiel Steltman, Roelof Potters, Hans Otten en Martin Leuvenink
14.00 – Netwerk pauze in beursruimte
14.30 – Drie losse tracks – Restwarmte – Innovatie – Min BZK
15.50 – Netwerk pauze in beursruimte
16:20 – Afsluitende keynote door Freerk Bisschop Director Energy RockStart en Carl Holthausen, Holthausen Clean Technology
17:15 – Netwerkborrel

Aanmelden
Er is een beperkte hoeveelheid plaatsen beschikbaar, reserveer dus snel je ticket! Deelnemers en partners van de DDA hebben recht op één gratis entreeticket per bedrijf.

Rigakade 10

Amsterdam, 1013 BC Nederland

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

En blijf op de hoogte over het laatste datacenter nieuws!